استاندار اصفهان: تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی، مسوولیت مهم صنعت گردشگری است

استاندار اصفهان: تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی، مسوولیت مهم صنعت گردشگری است

1397/8/20 1568 0

استاندار اصفهان: تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی، مسوولیت مهم صنعت گردشگری است

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رسول زرگرپور در افتتاحیه نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و اولین نمایشگاه تخصصی تجهیزات هتل، رستوران، فست فود و کافی شاپ، اظهار کرد: گردشگری در استان اصفهان باید به صنعتی فراگیر و محوری تبدیل شود که این امر نیازمند مسیری سخت است.

وی با بیان این که در دولت نهم و دهم بسیاری از داشته های ما در این حوزه به ناداشته تبدیل شد، افزود: محور توسعه استان اصفهان در 20 سال آینده بر علم و فناوری، هنر و گردشگری متمرکز است و این امر با برنامه ششم توسعه مطابقت دارد. استاندار اصفهان اعلام کرد: در کل سال 92، 65 هزار گردشگر خارجی و در فروردین 96، 85 هزار گردشگر خارجی وارد استان اصفهان شده و این نشان دهنده توسعه ظرفیت گردشگری استان است. وی ادامه داد: آمادگی کامل داریم که با کمک بخش خصوصی و مدیریت شهری و همکاری اتحادیه ها و اصناف، این جریان را توسعه و پیشرفت دهیم. ضعف زیرساخت های گردشگری رییس اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در صورت رفع مشکلات صنعت و تولید، این بخش می تواند 25 درصد اشتغال کشور را تأمین کند و در مقابل، 75 درصد آن در اختیار بخش خدمات قرار دارد که یکی از مهم ترین محورهای این بخش نیز صنعت گردشگری است. عبدالوهاب سهل آبادی، با بیان این که ادبیات کشور پس از برجام تغییر کرد، اظهار داشت: بسیاری از تجار و صنعتگران کشورهای خارجی برای شناسایی پتانسیل های ایران و اصفهان، خواهان حضور در این شهر هستند. وی با اشاره به این که توسعه فرودگاه، قطار سریع السیر اصفهان- تهران، ساخت هتل ها و توسعه سرمایه گذاری های این بخش از ضروریات استان در موضوع گردشگری است، بیان کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم در حوزه اشتغال بخش گردشگری موفق عمل کنیمو یکی از دلایل مهم این امر، ضعف زیرساخت ها است. وی در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به ریاست استاندار اصفهان نسبت به تعیین برند اصفهان اقدام و فعالیت کرده است، گفت: خوشبختانه برند اصفهان تعریف شده و امیدواریم به زودی توسط استاندار و شهردار اصفهان، پرده برداری و رونمایی شود. سهل آبادی همچنین با اشاره به بهره برداری از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در نیمه دوم سال ۹۶، گفت: این پروژه نیز می تواند یکی از زیرساخت های مهم گردشگری استان باشد.
 
ورود 123 هزار گردشگر به اصفهان در اردیبهشت 96
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: گردشگری در دولت تدبیر و امید تحول و جهشی مهم را تجربه کرد. فریدون الهیاری با بیان این که استان اصفهان از نظر میزان بازدیدکننده خارجی در طول فروردین و اردیبهشت ماه امسال، در کشور رتبه اول را دارد، اظهار کرد: پنج برابر شدن ورود گردشگران خارجی در سال 1395 در استان اصفهان نشان دهنده حرکتی پر شتاب و پایدار است. وی افزود: در فروردین امسال حدود 85 هزار گردشگر و در اردیبهشت نیز 123 هزار گردشگر خارجی از مناطق تاریخی استان بازدید کردند و این شرایط نیازمند برنامه ریزی اساسی برای صنعت گردشگری است. وی اعلام کرد: در این نمایشگاه نمایندگانی از صنعت گردشگری شمال، جنوب، شرق و غرب ایران حضور دارند و امید است با همراهی و همدلی این مجموعه، صنعتگردشگری را با شتابی بیشتر توسعه دهیم و به آنچه استان اصفهان شایسته آن است دست یابیم.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر